torsdag 23 augusti 2007

Sturehofs nya dresscode

Häromkvällen hade jag i lite lagom alldagliga kläder tagit en fika med en väninna. Senare mötte jag upp min karl som kom direkt från jobbet i t-shirt och strandshorts. På väg hemåt fick vi för oss att det skulle vara gott med någonting att dricka, och eftersom klockan var stängning för de flesta ställen vi passerade så beslöt vi att, våra kläder till trots, göra ett försök på Sturehof.
In kom vi ju utan problem, och jag kände mig nöjd med tanke på dagens klädsel och styling i övrigt.
Men när vi så stod där på uteserveringen med våra drinkar blev vi plötsligt nertrampade av en kolossal kvinna i första klassens lökring-outfit. Vilt viftande med en cigarett trängde hon sig omkring bland oss vanliga dödliga, omgiven av ett mörkt moln av flugor, dyngbaggar, ren och skär kroppsodör eller fan vet vad.
Plötsligt kände jag mig inte så jävla speciell längre när hon med sina strandtofflor, skitiga mjukisbyxor och luggslitna t-shirt klampade in till baren.

Några sekunder senare kom hon ut igen med två vakter fösandes bakom henne. Gapskrattandes blev hon utslängd på gatan igen med sin stank och sin buffliga stil, och vi andra kunde äntligen andas ut.
Det var inte ny dresscode som gällde på Sturehof. Inte heller var det extra tillåtande just denna kväll. Det vi alla kommit dit för var inte raserat.
Människorna på uteserveringen nickade till varandra i samförstånd.
Otroligt lättade över att Sturehof- och därmed även vi- fortfarande höll stilen.
Pust.

2 kommentarer:

RuggigHund sa...

Jag har dragit igång en likadan grej fast för oss i Göteborg som har lite svårt att gissa på de lite svårare stockholmsbilderna. Hoppas det är okej. http://gissabildengbg.blogspot.com/

Gissa Bilden sa...

hehe yepp kör hårt. Tyvärr har jag bytt jobb nu och har inte alls lika hög tillgång till datorn, därför kan det bli fördröjt med en dag eller två när jag skall lägga in bilderna. tyvärr.