onsdag 8 augusti 2007

Tävling 1- Nu kör vi

Nu är det dags.
Jag mjukstartar nu med en bild som ingen sann Stockholmare kan ta miste på. Därefter kommer en segrare koras genom lottdragning bland de rätta svaren.
Då jag har aktiverat kommentarsgranskning kan ni inte se varandras svar förrän jag rättat i slutet av varje vecka.


Denna första deltävling avslutas Söndag 19/8 2007 och segraren erhåller en trisslott. (Eller kanske två)

Bild 1

Var är denna bild tagen och vad föreställer den?
Jag vill ha ett så specifikt svar som möjligt.

18 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Sara sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

En lyktstolpe råder det inga tvivel om att det är men det är så svårt att det är noll idé att gissa.

Sidan är en skitkul idé men du måste skruva ner svårighetsgraden ett snäpp, annars blir det bara fiasko. Så småningom när du har fått fler läsare/gissare kan du höja igen.

Dåtänker jag vara med och leka, tills dess är jag anonym. Heppåre!

Gissa Bilden sa...

Tack för råd och tips, tävlingsupplägget har tänkts igenom och förändrats en aning.
Ikväll kommer ny bild upp.
Mvh NH

Die Quelle sa...

Gröna lunds skylt utanför dess entré

Samuel sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sara sa...

det är l:et i "gröna lund", utanför gröna lund.. alternativt är det l:et i "tivoli" som också står där..

Anonym sa...

Bilden föreställer Tyrol skylten vid Gröna Lund i Stockholm på Djurgården. Detta från en icke stockholmare....

Gissa Bilden sa...

Kom igen nu.. Bara 4 gissningar!
Behöver fler tävlande!!

Anonym sa...

Det där är L:et på Lund På Gröna lund

Linda K sa...

det är ju L:et på Gröna Lund-skylten på Djurgården :D

Anonym sa...

Ingången till Gröna Lund, Allmänna Gränd - tror jag, jag ska gå ned och verifiera lite senare i kväll.

Alice sa...

Jag tror att den 'r tagen på plattan och föreställer göran persson .
Eller en skylt på grönan ?

Anonym sa...

Jag har i kväll varit utanför Grönan och kan nu bekräfta att det är L:et i Gröna Lund. Bokstäverna sitter ovanför Wärdshuset Bellmansro, Allmänna gränd 1.

Galaxa sa...

Gröna Lunds entré, eller hur? Kan t.o.m. en annan från landsorten komma fram till!